Actie AH Zonnenberg: 'Vul de kas'
DOE MEE, DOEMYANMAR
DoeMyanmar-kas gevuld door actie van AH Zonnenberg
De sponsoractie Vul de Kas, die AH Zonnenberg, Klootsemastraat 150 in Doetinchem, organiseerde in de tien weken voor Pasen, heeft DoeMyanmar €421,84 opgeleverd.
Van 31 januari tot en met zaterdag 15 april kregen klanten bij elke €10 boodschappen een voucher met een unieke code. Bij aanbiedingen werden extra vouchers verstrekt. Een voucher was €0,10 waard.
Via een website konden de vouchers worden verzilverd en kon de waarde worden gedoneerd aan een van de deelnemers verenigingen en scholen. Waaronder DoeMyanmar.
Personen die dat deden én de Facebook-pagina van AH Zonnenberg likten, maakten (elke week) kans op een boodschappenpakket ter waarde van €50.
Vouchers konden ook in de winkel worden gedeponeerd in een box voor een van de verenigingen die aan de actie deelnemen.
AH Zonnenberg stelde voor deze 10 weken durende actie minimaal €10.000 beschikbaar. Omdat dit totaalbedrag niet werd gehaald met verzilverde vouchers, vulde de supermarkt het bedrag van elke deelnemende vereniging evenredig aan.
Deelnemers konden een gouden voucher ter waarde van €50 ‘verdienen’ door te zorgen voor een beetje reuring in de supermarkt. DoeMyanmar haalde dat bedrag binnen met een 2 uur durend supermarktconcert van trio Carmelita van deelnemer Gerrit Hiddink op zaterdag 3 maart. Een aantal DoeMyanmar-deelnemers gaven supermarktklanten tijdens het optreden uitleg over het project.
In totaal namen 41 organisaties deel aan deze actie. Zeven ervan hadden een gouden voucher ontvangen. In de verdeling van de €10.000 stond DoeMyanmar op de 8e plaats.
[Hans]